donderdag 20 december 2012

Recensie: Stad van Glas #3 - Cassandra Clare

Titel: Stad van Glas (Kronieken van de Onderwereld #3)
Auteur: Cassandra Clare
Genre: Young Adult, Bovennatuurlijk, Fantasy, Paranormaal
Format: paperback, bookdepository
Publicatie datum: maart 2009
Talen: Engels, Nederlands, Spaans, Frans etc.

Samenvatting van Goodreads:

Om het leven van haar moeder te redden, moet Clary naar de Stad van Glas, waar de Schaduwjagers oorspronkelijk vandaan komen. De stad betreden zonder toestemming betekent de doodstraf. Clary’s beste vriend Simon wordt gevangen gehouden door de Schaduwjagers, haar broer Jace wil haar uit de weg ruimen en de kwaadaardige Valentine maakt zich klaar om alle Schaduwjagers voorgoed uit te roeien. Clary’s enige kans om Valentine te verslaan, is om de hulp in te schakelen van de mysterieuze Sebastian. Maar kunnen Benedelingen en Schaduwjagers hun haat voor elkaar opzij zetten om samen te werken?



De afgelopen weken heb ik mij gestort in de wereld van de Schaduwjagers. Achter elkaar heb ik deze boeiende serie van Cassandra gelezen. Ik zag namelijk de trailer van de aankomende film en werd meteen geïnspireerd! Deel drie, Stad van Glas, heb ik de vorige keer maar half gelezen, voordat ik afgeleid werd door andere boeken. Dit keer heb ik hem helemaal uitgelezen en kan echt niet wachten op de volgende delen! Recensie van deel 1 is HIER te vinden en de recensie van deel 2 is HIER te vinden.

In dit deel bevinden we ons in een andere stad. De Stad van Glas, de stad van de Schaduwjagers. Clary wordt in dit boek 'perongeluk' achtergelaten in New York. Maar dan laat ze zien hoe vindingrijk en begaafd ze is. We leren de wereld van de Schaduwjagers nu een stuk intiemer kennen. We krijgen wat geschiedenislessen, gaan op ontdekkingstocht door de stad en zien de karakters groeien. Groei is in dit boek heel belangrijk, ik heb echt het idee dat iedereen een flinke knal voor zijn of haar kop heeft gehad en in dit boek een stuk volwassener zijn geworden. En dan zijn daar nog een Jace en Clary, die bijzondere krachten lijken te hebben... maar hier op een afschuwelijke manier aan gekomen zijn.

Spannend en met een enorme plottwist op het einde, ik vond dit tot nu toe het leukste boek. Ik kon het absoluut niet neer neerleggen en Cassandra Clare krijgt het voor elkaar om uitgebreid te schrijven, maar er een enorm tempo in te houden. Ik heb niks negatiefs op te merken. Heerlijk!

Beoordeling:
1.       Cover   4/5 
Deze cover vind ik weer helemaal mooi. Misschien komt het gewoon doordat er een man op de voorkant staat! Ik vind zijn tatoeages en wapen erg indrukwekkend. Ook vind ik de steden die in elkaar overlopen erg mooi.
2.      Verhaal    4/5
In de verhaal gebeurd meer dan in de vorige twee boeken. Op super snel tempo racen we naar het einde toe. Ik ga er verder niks over zeggen, behalve dat het het leukste boek tot nu toe is.
3.      Personages   4/5
Waar we in het vorige boek de personages goed leerden kennen, zien we ze in dit boek opgroeien.
4.      Wereld  4/5
Cassandra vergroot de wereld door ons de onzichtbare Stad van Glas te laten ontdekken.
5.      Schrijfstijl   4/5
Cassandra laat in dit boek zien dat ze het niveau nog omhoog kan krijgen in dit boek. Erg knap hoe ze haar schrijfstijl blijft verbeteren.

Dat geeft dit boek een beoordeling van 4/5 punten!

Koop hier!
Nederlands: Selexyz, Bol, Bruna
Engels: Selexyz, Bol , Bookdepository, Amazon


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.