zondag 9 september 2012

Top 5 Sundays #1



 Top 5 Sundays is een wekelijks terugkerend thema, wat gehost wordt op Larissa’s Life. Elke week maken we een top 5 op een vaststaande vraag!
Deze week:

Auteurs die meer dan één geweldige serie hebben geschreven!

1. Mira Grant

Auteur van:
Mira Grant schrijft ook onder de naam Seanan McGuire. Zij schrijft keiharde zombie boeken, die ik echt super cool vind (favoriete zombie serie). Maar ze schrijft ook een serie over fae, wat dan dus weer heel anders is. Ik weet niet hoe ik je moet dwingen haar boeken uit te proberen, maar doe het maar gewoon. 

Mira Grant heeft (nog) geen in het Nederlands vertaalde boeken.


2. Maria V. Snyder

Nog zo’n sterke schrijfster. Maria V. Snyder is auteur van:
Maria V. Snyder is ook een favoriet. Haar sterke karakters en werelden maken altijd veel indruk op mij. Ik vind dat echt haar kracht. Het zijn wel boeken waar ik goed voor moet gaan zitten, ik wil me er ook goed op kunnen concentreren. 

Haar Study, Insider en Healer series zijn in het geheel of gedeeltelijk al vertaald!


3. Juliet Marillier

Haar boeken huurde ik vroeger altijd in de bibliotheek. Ondertussen heeft ze al heel wat series en boeken uitgebracht en ik heb er al heel wat van gelezen. Ik vind de magische werelden die zij creëert verschrikkelijk mooi, haar karakters zijn sterk en maken groei door. Haar verhaallijnen raken me ook echt, ze is echt een toppertje. 

Al haar series zijn vertaald in het Nederlands!!


4. Jennifer L. Armentrout
 
Jennifer L. Armentrout is de auteur van:
Allemaal top series! Na het eerste hoofdstuk zit ik altijd met een grijns op mijn gezicht, wat schrijft zij super leuk zeg! Al haar series hebben een heel ander onderwerp, verhaallijn en karakters (hete mannen). Ik heb een kleine crush op al haar mannelijke hoofdpersonen. Als er van Jennifer L. Armentrout een boek uitkomt moet ik hem meteen hebben en wacht ik ongeduldig bij de brievenbus tot hij binnen is! 

Haar boeken zijn (nog) niet vertaald in het Nederlands.

5. Gemma Malley 

Auteur van:
- The Killables serie
Zij schrijft super coole dystopia boeken. Haar Killables serie maakte me helemaal gek. Ze heeft een hele eigen schrijfstijl en heel veel fantasie, haar verhalen zijn altijd apart, met een hard en rauw randje.

The Declaration is vertaald in het Nederlands. Haar andere boeken (nog) niet.


Wat een leuke vraag deze week! Wat vind jij nou echt een geweldige serie?


3 opmerkingen:

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.