maandag 17 september 2012

Musing Mondays 1#


We hebben besloten om over te stappen van top 5 Sundays naar Musing Mondays als ons wekelijks thema. We hopen op die manier op 1 onderwerp dieper in te kunnen gaan. 

Musing Mondays is een wekelijks terugkerend thema, gehost door MizB op Should Be Reading. Elke week krijgen we een boekgerelateerde vraag, die we zo eerlijk mogelijk zullen beantwoorden. 

De vraag van deze week is: What is your least favorite book? Why?

Het is al een tijdje geleden dat ik een boek heb gelezen wat me echt tegenstond. Dat was waarschijnlijk rond de tijd dat ik verplicht was om een aantal boeken te lezen voor mijn literatuurlijst van Nederlands op de middelbare school. Ik kan me herinneren dat veel van de boeken van die lijst mijn aandacht niet trokken, omdat ze door mijn christelijke school goedgekeurd waren. Op de openbare school mochten ze bijvoorbeeld ook boeken van Giphart lezen.

Mijn minst favoriete boek ooit, is waarschijnlijk Knielen op een bed violen. Het boek kwam uit rond de tijd dat ik boeken moest lezen voor die literatuurlijst en ik was ontzettend blij dat ik het boek op mijn lijst mocht zetten. Helaas was het een zwaar onderwerp (de hoofdpersoon gaat onderdeel uitmaken van een godsdienstige sekte) en had ik veel moeite om door het boek heen te komen. De personages spraken me niet aan en het boek was erg langdradig. Daarna heb ik nog vele boeken gelezen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ze zo vreselijk vond als dit boek.

Wat is jullie minst favoriete boek dat je ooit gelezen hebt?

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.